Symbolika roślin - słownik

Witam!

Jak Wam minął weekend? Na osłodę poniedziałku - oto obiecany słownik mowy kwiatów. Miłego czytania :)

A
agawa - wieczna miłość
aloes - ranisz mnie
alstremeria - poświęcenie
aster - cierpliwość

B
barwinek - miłe wspomnienia
bazylia - nienawiść
bez lilak - moje serce należy do ciebie
bluszcz - wierność, wieczna miłość
bratek - myślę o tobie, pomyśl o mnie

C
cedr - moc, siła
chryzantema - darzę cię uczuciem
cyklamen - podziwiam twoje piękno
cyprys - żałoba

D
dalia - nie odrzucaj mnie
dziurawiec - przesądy
dzwonek - dziękuję

E
eukaliptus - ochrona
eustoma - uznanie

F
fiołek - sekretne uczucie
floks - zgodność dusz
forsycja - czekam...
frezja - uznanie, wieczna przyjaźń
fuksja - nic z tego nie będzie

G
gardenia - kocham w tajemnicy
gerbera - szacunek
goździk biały - głębokie uczucie
goździk czerwony - podziękowania
groszek pachnący - nie wierzę w to uczucie

H
heliotrop - przywiązanie

hiacynt biały - piękno
hiacynt fioletowy - wybacz mi

hortensja - niedostępne piękno

I
imbir - siła

J
jałowiec - niezadowolenie
jaskier - niewdzięczność
jaśmin - pokochasz mnie?
jemioła - będę walczyć
jeżyna - zazdrość

K
koniczyna - pomyśl o mnie
kosaciec - chcę cię zobaczyć
kukurydza - dostatek
kwiat wiśni - ulotne piękno

L
lawenda - nieufność
lilia biała - czystość, niewinność, w symbolice religijnej kwiat Marii Dziewicy
lilia żółta - bogactwo
lipa - małżeńskie uczucie

Ł
łubin - wyobraźnia

M
macierzanka - ostrzeżenie
mak - wyjaśnijmy nieporozumienia
mimoza - skrytość uczuć, wrażliwość

N
nagietek - żal
narcyz - myślisz tylko o sobie
niezapominajka - pamiętaj o mnie

O
oliwka - zgoda
orlik - porzucenie, utrata zmysłów
oset - obietnica zemsty

P
paproć - prośba o szczerość
piwonia - mściwość, złość

R
robinia akacjowa - platoniczna miłość
rododendron - ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem
rozmaryn - intrygujesz mnie
róża biała - platoniczna miłość
róża czerwona - namiętność, wielka miłość, w symbolice chrześcijańskiej symbol Męki Pańskiej
róża herbaciana - fascynujesz mnie
róża różowa - masz tyle wdzięku
róża żółta - zdrada
rumianek - oddanie

S
sasanka - daj mi czas
słonecznik - gra pozorów, fałsz
stokrotka - niewinność
storczyk - dostatnie życie, elegancja
szałwia - zdrowe, szczęśliwe życie

T
tawuła - zwycięstwo
tuberoza - niebezpieczne uciechy
tulipan - cieszę się, że cię widzę, życzę zdrowia

U
ubiorek - obojętność

W
wawrzyn - chwała
wierzba - żal
winorośl - obojętność

Z
zawilec - irytujesz mnie

5 komentarzy:

  1. chyba wręczę lubemu dziwny, acz wiele mówiący bukiet z forsycji, lipy i macierzanki ;)
    Patka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie zadziała to kolejny musowo z jemioły i ostu ;)

      Usuń
  2. Teraz będę sprawdzać wszystkie kwiaty, jakie dostanę od mężczyzny :D i szkoda, że niektóre kwiaty, które lubię, mają "złe" znaczenie- np. żółte róże :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorzej jeśli szanowny mężczyzna o mowie kwiatów nie wie nic i dostanie burę nie wiedząc za co... może się zrazić do ofiarowywania kwiatów na dobre ;)

      Usuń
  3. Łubin - wyobraźnia, w sumie to pasuje, bo to dość ciekawa roślina.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...